New york! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van FalcoClaudia - WaarBenJij.nu New york! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van FalcoClaudia - WaarBenJij.nu

New york!

Door: Claudia

25 September 2019 | Verenigde Staten, New York

Vroeg onze wekker gezet om naar New York te gaan! Even kwart over 7 reden we van de camping. Onderweg kwamen we 5 hertjes tegen, onderweg naar het treinstation. Met wat moeite om de camper op een goed plekje te krijgen, een aardige mexicaan aan de overkant gevonden die het niet erg vind om op zijn eigen parkeervakken de camper neer te zetten. Pfoe dat was een zorg minder! Kaartjes gekocht en nu wachten op de trein. We moesten 1x overstappen om daarna uit te komen in New York City Center. Daar aan gekomen waren we ons even aan het orriënteren waar we beland waren. Sprak een vriendelijke meneer ons aan of we interesse in de hop-on hop-off bus. Nou dat leek ons wat, konden we alles boven de grond zien in plaats van alles met de metro te willen doen. We besloten de deal te sluiten voor 2 touren te nemen. Om de hoek op de bus gestapt en gingen onderweg in het bovendek naar het vrijheidsbeeld. Daar uitgestapt wat foto's gemaakt. Liepen we naar het 9-11 memorial, jeetje zo mooi gemaakt. Maar zo intens om te voelen dat op die plek meer dan 3000 mensen zijn overleden...
We liepen verder naar de volgende stop, namen daar de bus om ons weer naar het midden van het centrum te brengen. Daar uitgestapt voor een heerlijke lunch en wat souveniers. Om de hoek was Times Square, jemig wat is dat inmens groot al die fletchscreen reclameborden. En daar was ook de 3 etage hoog de M&M shop. Natuurlijk even binnen geweest voor wat fototjes. Daarna namen we de 2 bus tour langs Central Park en Downtown Amsterdam en meer. De bus had veel moeite om tussen de spits door te komen. Gegeven moment ook stopgezet door de politie. Een vriendelijke agent kwam vragen waar iedereen vandaan kwam die bovenop de bus zat. Hij zij dat we even geduld moesten hebben voor VN vergadering. De agenten moesten de politieke hoofden veilig uit t gebouw krijgen. Achteraf hoorde we dat Willem Alexander er ook bij aanwezig was. Na de rondrit liepen we terug naar het Penn Station waar we al snel de trein konden nemen. Na de overstap wat ook geen wachtijd had waren we weer veilig terug op het treinstation Tuxedo. Daar zagen we snel onze camper nog staan. Pfoe dat is toch weer fijn zon hereninging. Onderweg toen het al donker begon te worden hebben we nog 2 hertjes gespot. Bij aankomt op de camping stonden er nog 3 hertjes op ons te wachten. Camper uitgezet en wat fotos kunnen maken. Zo het plekje weer teruggevonden als de nacht ervoor. Nog even iets eten, douchen en lekker slapen na zo intensieve beleving als vandaag.

• 25 September 2019 - 16:45

Marion:

Ben er ook geweest heel erg enerverend. Alles groot en veel lawaaai